Prijavite se na brezplačni tedenski informativni bilten.

Pridružite se 40.000 zadovoljnim prejemnikom e-priročnika.

Prijavi se Priporoči vsebino prijatelju

Moj spletni priročnik

Nasvet - 7 stvari, na katere morate paziti pri širitvi v tujino

Številka 21-2014 | Področje: Kažipot po globalnem trgu

Vir in informacije: Finance, 13. 5. 2014, http://www.finance.si/

Se tudi vaše podjetje ozira po tujini? Nič nenavadnega v teh časih, še posebej, če domači trg ne omogoča več rasti, če je vaš izdelek oz. storitev primeren za globalni trg, če ste v tujini zaznali nove poslovne priložnosti, s katerimi lahko povečate obseg poslovanja in dosežete višjo razliko v ceni. Se tudi vi sprašujete, kje in kako začeti?

Za vstop na privlačne tuje trge se je potrebno dobro pripraviti:

1. Premislite, kako dobro ste pripravljeni na širitev oz. vstop na tuji trg.

Je vaš izdelek primeren za globalni trg? Imate doma dobro utečen in dovolj donosen posel, da boste iz njega financirali širitev poslovanja? Kdo so vaši konkurenti na trgu, na katerega vstopate? Koliko sredstev potrebujete? Kako zmanjšati vstopne stroške (ustanovitev podjetja, stroški pisarne, opreme, ljudi)?

2. Preverite povpraševanje po vašem izdelku ali storitvi.

Kakšen je tržni potencial za vaš izdelek oz. storitev? Kdo so vaši potencialni kupci? Kdo so vaši tekmeci? Kakšne pogoje ponujajo? Kaj je vaša konkurenčna prednost in v čem ste edinstveni? Ali že imate vzpostavljen odnos s ključnim kupcem ali prodajalcem / posrednikom na ciljnem trgu?

3. V projekt vključite svoje najboljše sodelavce, tim pa okrepite z lokalnimi talenti.

Vaši zaposleni najbolje razumejo vaše podjetje, njegovo kulturo, izdelke in storitve. Je med njimi kdo, ki tekoče govori jezik države, kamor želite prodreti? Ko matični tim uravnotežite z najetimi lokalci, ki poleg jezika obvladajo specifične razmere na trgu in imajo stike na terenu, ste korak bliže uspehu.

4. Zmanjšajte vstopne stroške na minimum.

Ne zapravljajte denarja za lepe in drage poslovne prostore. Z nekaj kliki si lahko na odprete virtualno pisarno, ki sodelavce na različnih lokacijah poveže v učinkovite time. Naložite jim naloge, dodajte dokumente in iz udobja svoje pisarne spremljajte napredek na posameznih etapah projekta. Ko se vam to zdi potrebno, se vključite v diskusijo in usmerjajte. Bolj enostavnega vodenja ter prenosa najboljših praks si ne morete zamisliti.

5. Po nasvet k lokalnim strokovnjakom za računovodstvo in pravne zadeve.

Ne varčujte pri tovrstnih storitvah. Lokalni strokovnjaki za računovodstvo in pravne zadeve vam bodo pomagali, da boste na novem trgu poslovali po veljavnih predpisih in izpolnjevali predpisane zahteve.

6. Ohranite kontrolo: ostanite zvesti svoji viziji, hkrati pa se prilagodite lokalnim razmeram.

Razmišljajte globalno, a delujte lokalno. Zgledujte se po mednarodno uspešnih podjetjih, ki globalno sledijo svoji strategiji in ciljem, vendar pa svojo taktiko strateško prilagajajo lokalnim trgom.

7. Bodite potrpežljivi pri čakanju na prve rezultate.

Ne pričakujte rezultatov čez noč. Če se vam zdi, da projekt ne napreduje dovolj hitro, se vprašajte: »Smo izbrali prave trge? Imamo prave ljudi na pravih mestih?...« Vstop na tuji trg je proces, ki traja - za želeno pozicijo na nekem trgu lahko garate tudi več let. Zato vztrajajte in sproti preverjajte, kako uspešni ste pri izvajanju posameznih korakov in kaj lahko še izboljšate.


Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne


Nazaj

Zagotovite si

brezplačne podporne storitve za svoje podjetje

Pridružite se

hitro rastočim podjetjem v inovativnem okolju

bodite obveščeni

in se naročite na tedenski informativni bilten

Preglejte ponudbo

domačih javnih razpisov